دریانورد استفاده عنکبوت دریایی اکسیژن

دریانورد: استفاده عنکبوت دریایی اکسیژن سیستم اندام عنکبوت عنکبوت دریایی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    روز گذشته شاخص سهام در حالی با افت ۵۶۶ واحدی مواجه شد که کمتر از ۳۰ واحد تا واگذاری کانال ۹۶ هزار واحدی فاصله دارد. با وجود فضای کم‌رمق معاملات سهام، کارشناسان

    وقت پنهان ریزش بورس

    وقت پنهان ریزش بورس

    عبارات مهم : بازار

    روز گذشته شاخص سهام در حالی با افت ۵۶۶ واحدی مواجه شد که کمتر از ۳۰ واحد تا واگذاری کانال ۹۶ هزار واحدی فاصله دارد. با وجود فضای کم رمق معاملات سهام، کارشناسان هنوز به پتانسیل های بورس در آینده امیدوارند. در بررسی مسیر آینده می توان یک سناریوی منطقی مدنظر قرار داد که در آن ریزش شدید قیمت های جهانی رخ ندهد و همچنین قیمت های سود و دلار با دستکاری پردامنه سیاست گذار مواجه نشوند. در این سناریو، اصلاح کنونی قیمت سهام با زیاد کردن سطح بازده انتظاری سرمایه گذاران می تواند فرصتی جهت چرخش مثبت مسیر بورس باشد.

    به گزارش دنیای اقتصاد، بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بیستمین روز اسفندماه را با کم کردن ۶/۰ درصدی شاخص کل پشت سر گذاشت تا هشتمین افت متوالی نماگر بازار ثبت شود. شاخص مهم سهام در آخر معاملات دیروز ریزش ۵۶۶ واحدی را به نمایش گذاشت و در قعر کانال ۹۶ هزار واحدی آرام گرفت. در این فضای منفی که ارزش سهام روز به روز کم کردن می یابد، ذهن سهامداران احتمالا درگیر این پرسش است که آینده قیمت ها در بلندمدت چه خواهد شد. شاید ترسیم سناریویی واقع بینانه از روند قیمت سهام در سال آینده بتواند پرتویی بر فضای مبهم فعلی بیفکند و بهانه ای جهت حضور زیاد سهامداران در سمت خرید را فراهم کند. مطابق با این سناریو، با ارزش گذاری سهام بر اساس متغیرهای موسوم به بنیادی می توان از وقت نهفته ای در شرایط کنونی سخن گفت که با افت زیاد قیمت ها نیرومندتر از پیش می شود.

    ریشه های رکود کنونی

    وقت پنهان ریزش بورس

    بازار سهام آخرین روزهای سال را در حالی سپری می کند که ارزش سهام به طور پیاپی کم کردن می یابد و متعاقب آن، احتمال چرخش قیمت ها به مدار مثبت روزبه روز کمرنگ تر می شود. پیش از این، انتظار می رفت که شاخص کل سهام با اعتبار های بنیادی خود از مرز تاریخی ۱۰۰ هزار واحد عبور کند. ولی بر هم خوردن معادلات در سایر بازارهای موازی از جمله بازار ارز و بازار پول در کنار اصلاح نسبی قیمت کالاها در بازارهای جهانی ریسک سرمایه گذاری در سهام را بیش از پیش زیاد کردن داد. به عبارت دقیق تر، با شکل گیری شرایط تازه در بازار ارز- رشد شتابنده و نامتعارف قیمت دلار- تمام بازارهای دارایی وارد فاز تازه ای شدند. چنین رفتاری از شاخص ارزی کشور، سیاست گذار پولی را بر آن داشت تا تغییراتی را در بازار پول و سکه اعمال کند تا از این طریق، ضمن جذب نقدینگی سرگردان، مهار دلار را به دست گیرد. نخستین تصویر العمل بازار سرمایه به این تصمیم جهش قیمت بازدهی در بازار بدهی، بروز نگرانی در بین سهامداران و در نتیجه افت تدریجی تقاضا بود. موضوعی که با گذشت نزدیک ۳ هفته از آن اثر خود را بر جای گذاشته است.

    اصلاح قیمت دلار به زیر مرز ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، زیاد کردن قیمت سود موثر در بازار اوراق بدهی به سطحی فراتر از ۲۲ درصد-در معاملات روز گذشته- از پیامدهای بسته سیاستی مزبور در شرایط کنونی هست. تاثیر مستقیم این واکنش‌ها در بازار بدهی و ارز و آینده نامشخص قیمت سود سپرده بانکی را می توان در ضعف تقاضای سهام در روزهای اخیر دید. از سوی دیگر، در همین بازه زمانی قیمت جهانی کالاها در نتیجه تلاطم های اقتصادی- سیاسی نوسان بیشتری را تجربه کرد. نوسان قیمت بازارهای جهانی هنگامی که اهمیت می یابد که بدانیم بیش از نیمی از بنگاه های بزرگ بازار به قیمت جهانی کالاها وابسته است و رشد چشمگیر ارزش سهام صنایع کالایی بازار طی امسال وامدار سطح رویایی قیمت های جهانی کالاهاست. ولی اصلاح محسوس قیمت سهام بازارهای جهانی و کالاها در این بازه زمانی شدت یافتن مواضع محتاطانه سهامداران را در پی داشت.

    روز گذشته شاخص سهام در حالی با افت ۵۶۶ واحدی مواجه شد که کمتر از ۳۰ واحد تا واگذاری کانال ۹۶ هزار واحدی فاصله دارد. با وجود فضای کم‌رمق معاملات سهام، کارشناسان

    موانع موقت جذابیت بورس

    اکنون در شرایطی که قیمت دلار در سایه دخالت های دولت توان بروز اعتبار های بنیادی خود را ندارد و قیمت سود بدون ریسک در حال مقاومت جهت استقرار در سطح ۲۰ درصدی یا بالاتر است و از سوی دیگر اوضاع قیمت ها در بازار جهانی احتمال ادامه روند اصلاحی را گوشزد می کند، آینده قیمت های سهام در سال آینده چه خواهد بود؟ این پرسشی است که احتمالا ذهن اکثر سهامداران و فعالان بازار را طی روزهای اخیر و در آستانه سال نو به خود مشغول داشته هست. «دنیای اقتصاد» در این فضای نااطمینان کنونی سناریویی از اوضاع احتمالی قیمت سهام در بلند مدت ترسیم کرده است.

    سناریویی که مبتنی بر مفروضاتی واقع بینانه با چاشنی ریسک های بازار در سال آینده است.مطابق با این سناریو، اگر متغیرهای درونی بازار و به طور خاص، میزان تولید و فروش بنگاه های بورسی را جهت سال آینده در سطح مقادیر امسال در نظر بگیریم همچنان می توان به پتانسیل سودآوری سهام در دوره مالی پیش رو خوش بین بود. ضمن اینکه با فرض اصلاح احتمالی قیمت جهانی مواد خام همچنان سطوح قیمتی فلزات و نفت با ادامه اصلاح نسبت به سطوح کنونی جهت سودآوری شرکت های بورسی جالب به نظر می رسد.

    از سوی دیگر، قیمت دلار که یکی از اهرم های مهم رونق سهام طی امسال بوده اکنون با مقاومت سیاست گذار همراه است و اجازه عبور از مرز ۴ هزار و ۵۰۰ تومان را طی دو هفته اخیر نیافته هست. در این شرایط پرسش احتمالی که به ذهن خطور می کند این است که با وجود انتظارات تورمی و مخاطرات سیاسی-سرنوشت برجام در اردیبهشت آینده- چه نرخی جهت دلار در سال آینده رقم خواهد خورد. در حالتی بدبینانه اگر دلار زیر فشار بیشتری از سوی سیا ست گذار پولی قرار بگیرد و مطابق سازوکار بازار امکان رشد نیابد، می توان آن را در سطوح پایین تر در نظر گرفت. میانگین قیمت دلار از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۲۳ تومان بوده هست. با این حال توصیه قابل توجه در بازار ارز ادامه التهاب و میل به افزایش زیاد قیمت هست. بر این اساس ساز و کار دستوری کم شدن قیمت دلار چندان در واقعیت اثرگذار نبوده است و حتی تلاش جهت جذب نقدینگی به واسطه زیاد کردن قیمت سود جذب سپرده نیز اثر خاص ای در کم کردن تلاطم ارزی نداشته است.

    وقت پنهان ریزش بورس

    در این میان اختلاف قیمت دلار آزاد و آنچه تحت عنوان دلار دولتی به وسیله صرافی ها عرضه می شود بالاتر از ۴۰۰ تومان هست. با این حال بااهمیت ترین عاملی که می تواند اثر انتظارات موجود را در سهام به تعویق بیندازد مداخله و دست اندازی سیاست گذار هست. این دست اندازی در بازار ارز قابل رصد است و در نمایی تازه تر از آن شاهد دخالت همه جانبه دولت در روند قیمت گذاری کالاها هستیم. در حالی که مکانیزم بورس کالا بر کشف قیمت عادلانه بر اساس رویه عرضه و تقاضای واقعی در بازار استوار هست، بعضی از شایعات از زیاد کردن فشار بر شرکت های فولادی مانعی هرچند موقت در مشاهده اثر عوامل بنیادی مانند رشد قیمت دلار در صورت های مالی این شرکت ها هست. احتمالا به بهانه کنترل تورم سیاست هایی از این دست بیش از گذشته در فهرست مطالبات از دولت قرار گیرد. با این حال، طبق شواهد تاریخی شکست سیاست گذار در برابر نیروهای بازار ناگزیر هست. بر این اساس سیاست های دستوری مطابق روند تاریخی بازار ارز تنها می تواند در رسیدن به مقصد نهایی تاخیر ایجاد کند ولی نمی تواند جهت هر لحظه این اثر را سرکوب کند.

    همزمان عنوان دیگری که به ضعف نسبی تقاضای سهام در این روزها دامن زده اوضاع نامعلوم قیمت سود بانکی هست. اکنون، قیمت سود در بازار پول خبر های قاطعی را به بازار سهام ارسال نمی کند و همین ابهام منجر به احتیاط زیاد در سمت تقاضای سهام شده است هست. با وجود اینکه انتظار می رفت بعد از اتمام مهلت انتشار گواهی سپرده قیمت سود به سطح ۱۵ درصدی بازگردد ولی هنوز اوضاع این متغیر مهم با ابهام روبه روست؛ به طوری که تثبیت قیمت بازدهی اوراق بدهی در سطحی بالاتر از ۲۲ درصد را در پی داشته هست. عوامل تردید در این خصوص نیز در شرایط کنونی به حدی اوج است که حتی احتمال تقویت هرچه زیاد بازار رقیب در برابر بورس دور از انتظار نیست.

    روز گذشته شاخص سهام در حالی با افت ۵۶۶ واحدی مواجه شد که کمتر از ۳۰ واحد تا واگذاری کانال ۹۶ هزار واحدی فاصله دارد. با وجود فضای کم‌رمق معاملات سهام، کارشناسان

    با وجود چنین وضعیتی اگر ارزش گذاری آتی سهام را مطابق تعدیل حداقلی قیمت دلار با سطح میانگین آن در امسال در نظر بگیریم و حتی با فرض اصلاح ملایم قیمت جهانی مواد خام و تثبیت قیمت سود در سطوح کنونی، همچنان نمی توان از انگیزه های خرید سهام چشم پوشی کرد. در شرایط کنونی افت قیمت سهام گرچه علائم هشدار را جهت سهامداران کنونی دربردارد و موج هیجانی عرضه سهام را در پی داشته است ولی به نظر می رسد بررسی دوباره انتظارات می تواند به چرخش سهام مطابق انتظارات بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشته باشد.

    نزول سهام در شرایط کنونی پیش خور کردن تمام عوامل بدبینانه در آینده است که با توجه به نسبت قیمت به درآمد انتظاری می تواند در کف های قدرتمند قیمتی متوقف شود. در ادامه نیز به تدریج تظاهر عوامل بنیادی می تواند نشان دهنده جذابیت سهام در ماه های آتی باشد. گرچه این عوامل بنیادی جهت مدت وقت اندکی به وسیله دولت سرکوب شود ولی بررسی سناریوهای متفاوت حاکی از این عنوان است که اگر رخدادی عجیب و ریزش قابل توجهی در بازار جهانی در ماه های آتی رخ ندهد سهام همچنان می تواند از جالب ترین گزینه های سرمایه گذاری در مقایسه با سایر رقبا باشد. در این میان افت قیمتی سهام می تواند عطش حضور نقدینگی تازه نفس را به بورس زیاد کردن دهد. بر این اساس به نظر می رسد تنها متغیر دارای اهمیت در شرایط کنونی روند قیمت های جهانی و چشم انداز شاخص بازارهای کالایی است.

    وقت پنهان ریزش بورس

    مروری بر معاملات دیروز

    همان گونه که اشاره شد معاملات دیروز بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با افت تمام شاخص ها و ادامه حمایت سهامداران حقوقی از ارزش سهام آخر یافت. نمادهای بزرگ و شاخص ساز در این روز افت قابل توجهی را به نمایش گذاشتند. در میان صنایع متفاوت بورسی، گروه فلزات اساسی با افت حدود یک درصدی شاخص روز گذشته را به آخر برد. نماد معاملاتی شرکت های «فولاد» و «فملی» جزو نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفتند و در مجموع حدود ۱۱۲ واحد از شاخص کل کاستند. بنگاه بزرگ این گروه یعنی نماد «فولاد» همچنان زیر فشار عرضه با افت قیمت روبه رو ست. افزون بر تنگنای نقدینگی حاکم بر کل معاملات که طبعا سهام این گروه را متاثر می کند اخباری مبنی بر ممنوعیت زیاد کردن قیمت محصولات فولادی تا آخر خرداد (نشانه های دخالت دولت در روند قیمت گذاری) طی روز گذشته فشار بیشتری بر سهام فولادی بازار وارد کرد.

    از سوی دیگر، بعضی سهام گروه پالایشی بازار در معاملات روز گذشته با حمایت سهامداران حقوقی در محدوده مثبت قیمتی معامله شدند و تاثیر مثبت بر نماگر مهم سهام بر جای گذاشتند. از این رو، شاخص این گروه در آخر معاملات دیروز به رغم فضای منفی حاکم بر معاملات رشد ۳/ ۰ درصدی را ثبت کرد. در بین نمادهای متفاوت این گروه، نماد معاملاتی «شتران» بیشترین ارزش معاملات را در بین سهام این گروه به خود تخصیص داده شده است داد. پالایش نفت شتران روز گذشته گزارشی مبنی بر زیاد کردن سرمایه ۵۰ درصدی را از محل سود انباشته در سامانه جامع اطلاع رسانی «کدال» منتشر کرد.

    علاوه بر این، سهامدارانی که در ابتدای هفته گذشته در سودای سود های کوتاه مدت با قدرت وارد سهام گروه ماشین شده است بودند اکنون چندان رغبت به ادامه سهامداری در این بنگاه ها ندارند. در گروه ماشین سهامی نظیر زامیاد و سایپا دیزل که در روز شنبه خلاف جهت کلی بازار در محدوده مثبت معامله شدند طی معاملات دیروز تا پایین ترین سطح قیمت مجاز افت کردند و با صف فروش به کار خود آخر دادند.

    به این ترتیب، گروه ماشین که بیشترین جریان نقدینگی را جذب کرد با افت بیش از ۲ درصدی به کار خود آخر داد.در روزی که سهام بنیادی کمتر مورد توجه بودند و فشار عرضه ها افت فراگیر قیمت ها را به همراه داشت تک نمادی چون خدمات انفورماتیک با رشد حدود ۲ درصدی قیمت، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بر جا گذاشت. همزمان، نماد تازه وارد «شفا» جهت دومین روز متوالی با فات قابل توجه قیمت مواجه شد تا حضور کم فروغ خود را در آغازین روزهای معاملاتی به نمایش بگذارد.

    واژه های کلیدی: بازار | روز گذشته | سال آینده | قیمت بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار